Prof. PaedDr. Božena Šupšáková, PhD. dlhodobo študuje komunikáciu ako fenomén, antropologické základy verbálneho a neverbálneho jazyka, kultúrne kontexty písma, kresby a obrazov. Dnes sa prioritne venuje výskumu obrazov detí a mládeže, študuje ich významy, vrátane tvorby znakom a symbolov so subjektívnym obsahom, ktoré vznikajú v sociálnej interakcii a komunikácii. Z jej významných publikácií vyberáme Písmo a písanie. Bratislava, 1998; Detský výtvarný prejav. Bratislava, 2000; Child´s creative expression through fine art. Ljubljana, 2009; Vizuálna kultúra a symbol v obrazovom vyjadrení detí a mládeže. Bratislava, 2010; Detský výtvarný prejav: od čmáraníc k obrazom a ich významom. Bratislava, 2013; Slovo a obraz v komunikácii. Brno, 2016.

Vzdelávanie pregraduálne a postgraduálne, aktuálne otázky teórie a pedagogickej praxe tvoria druhý rámec profesijnej orientácie a vedeckého bádania. V grantových projektoch sa zameriava hlavne na tvorbu a overovanie inovatívnych vzdelávacích modelov akcentujúcich etnopedagogické a netradičné prístupy učenia a učenia sa v multikultúrnom priestore. Pozornosť venuje aj interdisciplinárnemu projektovaniu edukačných modelov a ich implementácii do prierezových tém Štátneho vzdelávacieho programu, resp. školských vzdelávacích programov – z pohľadu didaktického. Z významných publikácií vyberáme Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. Bratislava, 1999; Vizuálna kultúra a umenie v škole. Bratislava, 2004; Art education: retrospectives, perspektives, alternatives. Ljubljana, 2007; Výtvarná výchova v systéme všeobecného vzdelávania. Bratislava, 2009; Vizuálna kultúra – umenie – vzdelávanie/Visual culture – art – education. Bratislava, 2010; Art & media in education 2012. New challenges and opportunities. Bratislava, 2012; The media literacy of children and young people. Bratislava, 2014; Vizuálna gramotnosť. Brno, 2015.